Pages

Wednesday 5 June 2013

Tiada ayat mampu dibina utk status ..

Suasana pagi tadi sama seperti masa mula mula aku mulakan hari praktikal di UPSI .. Sunyi .. Sepi .. Yang hanya dedaunan kering berterbangan (ke..???) . Bangunan yg suram tiada penghuni .. Maklumlah , dah habis kuliah .. yang tiba masa menghadap exam .. pastinya berkelana di hostel mahupun rumah yg kononya study .. yang bersedia utk praktikum .. mesti duk busy cari rumah sewa bagai .. mengusha tempat praktikum (seperti aku dulu..) supaya diharapkan mampu adapt dgn keadaan baru .. bagi students UPSI yg 4th year pastinya sedang berhempas pulas mengadap final .. menunggu masa pulang ke lampung halaman masing masing nak tidur puas puas! 

Aku?? Aku masih di sini merasa suasana yang agak kosong dan diam. Bersama perasaan yg turut kosong. Malas mahu berinteraksi dgn org sekeliling .. Main game pun tidak seteruja selalu .. Melihat tesis pun  bersama fikiran yg kosong .. Apetah lagi FB yang dihadap setiap hari .. Tiada ayat yg mampu dibina utk dijadikan status .. 



Nak nangis sebenarnya tadi .. Tapi apa yg aku yg cuba sampaikan dgn tangisan tuh walhal bukan sedih pun .. Nak marah sebenarnya tadi .. Tapi apa yg aku cuba sampaikna dgn kemarahan aku tuh sekiranya ada byk pihak yg terasa nanti .. Dua perasaan tu seharusnya dikawal sebaik mungkin bila di tempat org .. (walaupun dah 10 thn menetap di bumi Perak sempadan Selangor) Nanti tak pasal pasal timbul persepsi yang bukan bukan pula pd org lain . So. Apa yg selalunya aku buat .. hanya diam .. kalau rasa tak mahu layan org sumbat telinga dgn headfon .. ketawa sikit sikit .. dan senyum tawar .. 

Balik rumah .. keadaan bertambah tambah sunyi bila tiada seorang pun ada di rumah .. yang ada hanya kucing belaan si Atotonai ..bergaduh dgn dia kerana menghalang aku parking keta .. Bila kena marah dia pun turut mengiau bising tanda protes .. Tersenyum sendiri .. Laa hai , bahagianya cakap ngan kucing, macam memahami .. Bertambah bahagia bila hujan renyai .. Tukar baju .. Layan Maggi .. dan tidur .. 

Atotonai hensem!

Kesimpulannya .. ada saatnya kita akan rasa kehilangan walaupun tak tahu apa yg hilang .. mungkin perasaan atau rasa, mungkin seseorg .. mungkin harta .. Dan rasa kehilangan tuh akan menimbulkan sifat sifat negatif sekiranya tak mampu dikawal dgn fikiran dan iman .. Ada byk cara kita nak tenangkan diri kita .. 

Bila kita selalu ingat Dia ..  

Ya ..

Hanya Dia ..

No comments:

Post a Comment