Pages

Saturday 3 November 2012

Cantiknya muslimah itu, Aku terpegun ..

" Aku teringin jalan kat pasar malam dgn husband aku..?? "
" Husband..?"
" Yelaa... husband, suami .. Bosan laa jalan dgn kau.. "
" -_- .."

Hahahahaha .. hakikatnya aku tak pernah bosan berjalan dgn adek aku yg seorang tuh. Mana mungkin aku bosan. Satu-satunye adik perempuan, teman, kawan, yang aku ada kat dunia ni.. Pointnya bukan itu.. Alkisah, petang tadi macam biasa.. ada duit ke.. tak ada duit ke.. pastinya aku bersama adik jalan-jalan ke pasar malam. Kalau dahulunya point kami mencuci mata dgn mencari lelaki-lelaki yg kiut2.. Kini macam dah lain. Dia masih dgn pointnya tuh.. Aku..? Aku dah tak minat dgn semua tuh. Aku mencari yang sempurna. No. No. No. ini bukan pointnya jugak. Sebenarnya nak citer, time aku nak beli makanan feveret aku, char kue tiow kerang kat pakcik selekoh tuh.. Aku dari belakang melihat seorang gadis yg juga tunggu char kue tiow nye siap digoreng memandangkan dia oder dulu. Aku berkata pada adek.. " Nice kot dia.. " . Memandangkan cara dia dressing agak muslimah, biaselah, bertudung labuh, seluar labuh, baju labuh, berkot lagi tuh.. Lalu aku pun tergerak hati tuk ke sebelah dia.. Lalu dia memandangku dan tersenyum.. Ooo my..
Ooo my ALLAH! Cantiknya dia. Terkesima aku memandang.. Ibarat lelaki yg memandang perempuan cantik. Mata dia yg bulat shining, senyum dia.. Sampai adik aku tegur kepegunan aku kat situ.. Kat situ jugak aku berdoa dlm hati,"Ya ALLAH, Boleh tak kau jadikan aku secantik dia, jd muslimah seperti dia..?"
Aku tak salah kan parent aku yang tak mendidik kami semuslimah itu, tapi kalau didikan sebegitu diberikan awal-awal kepadaku, mesti aku boleh jadi secantik dia. Subhanallah.. Cantik. Dan aku tahu kenapa ALLAH menyuruh kaum Hawa ni menutup aurat. Kerana kaum aku ni terlalu cantik dan bahaya jika terdedah. Dah nama pun perhiasan dunia. Ibarat emas yg berkilau-kilauan yang perlu disimpan dlm kaca.. Tak pandai jaga, habis luntur segalanya. Tapi aku tak menyesal dgn kehidupan ku kini. Aku cuba tuk menjadi yang terbaik. Bukan utk mendapat lelaki yg baik-baik. Aku buat kerana ALLAH. InsyaALLAH .. Cuma hidup aku selalu teruji dgn, mainan dunia.. Kadang-kadang terlalai seketika. Huh~ Last, bila sudah siap char kue tiow dia, dia pun berlalu pergi keseorangan.. di tengah-tengah orang ramai.. Lalu adik aku, "Dia seorang je ke...?? " Lalu aku jwb, "Yela..perempuan mcm tuh tak mungkin jln dgn boyfriend unless suami dia.." Aku pasti. Betapa suami dia nt bertuah miliki dia. Ohh .. bahagiannya dia dgn kehidupan yg serba muslimah tuh.. Aku..? Hanya t-shirt lengan panjang, selua track, dan hanya tudung sarung. Ohh.. Bila nak pakai yg macam tu ye..?? 




**Kata ibu, doa mintak dgn ALLAH jumpa dgn suami yang beriman dan rajin bekerja mcm ayah, insyaALLAH, iman kita pasti lebih mantap dgn adanya dia .. 

No comments:

Post a Comment