Pages

Wednesday, 3 August 2011

sombong tak aku??

"Asal ko ni aku tengok sombong sgt arhh??"
Soalan yang dah biasa sangat aku terima dari sesetengah orang yg malu tapi mahu kwn aku. 
Aku balik rumah aku terus tanya ibu aku kenapa orang selalu tanya soalan sedemikian rupa..
Ibu aku pulak akan jawab, "muka org Jawa memang mcm tuh..nampak sombong tapi baik hati"..
Boleh pulak macam tuh..

Sombong lah kot bila aku tak secantik korang

Sombong la kot bila aku tak sekaya korang

Sombong la kot bila aku tak segah korang

Sombong la kot bila aku tak sepandai korang

Sombong la kot bila aku tak sehebat korang



Disebalik kesombongan itu, aku selalu berdoa agar orang disekeliling diberi ketenangan untuk menerima aku.
Hakikatnya kesombongan aku itu yg buat aku suka meneliti baik buruk tentang seseorang dan perhubungan.
Kesombongan aku ni juga lah buat aku rase rendah diri bila nak memulakan sesuatu perhubungan.
Ketahui lah aku sombong sebab aku takut orang tak boleh nak terima aku seadanya.
Aku sombong sebab aku nak korang maki aku dulu sebelum jatuh cinta dgn aku. 
Sombong aku ni lah korang tak tau yg aku suka bercerita dan gelak sakan.


**muka aku muka sombong, tapi aku ni pemalu der.. pada kengkawan yg tahu aku mesti korang menyesal kate aku sombong kan... ??  Makanya, kenalilah aku, sekali korang kenal, dua kali aku akan cuba mengenali korang sebab KAWAN penting untuk aku menilai kekurangan diri sendiri!
Okey???? 


Surah Luqman; ayat 18; Allah S.W.T berfirman yang bermaksud: “Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (kerana sombong) dan janganlah berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang sombong lagi membanggakan diri.”

KESIMPULAN
AKU SOMBONG TAPI TAK SOMBONG!!

-Macam tak best je post aku nih-

Mcm aku tak??

3 comments:

  1. awk xsmbong la... awk sengal2 hehehe... :)

    ReplyDelete
  2. sengal2 ayam kan??? kih kih kih...

    ReplyDelete
  3. sengal2 kambing biri2 pn ade gk hahaha xD

    ReplyDelete